VEGAR UT TIL ALLE KANTAR
JULEBREV FRÅ ODDEMANN PÅ NESET
FØR DU LES
JULEBREV FRÅ ODDEMANN PÅ NESET
Refleksjonsoppgåver
Læraren les novella høgt i klassen.
Refleksjon i klasse eller i grupper:
1
Kva tenkjer dokker om det Oddemann skriv?
2
Kva er bodskapet i teksten?
3
Skal ein vere ærleg for ein kvar pris? Reflektér og diskutér.
JULEBREV FRÅ ODDEMANN PÅ NESET
Grammatikk
JULEBREV FRÅ ODDEMANN PÅ NESET
Skriveoppgåver
A
Individuelle skriveoppgåver:
Her kan ein velje ut ei eller begge skriveoppgåvene, eventuelt at elevene får velje sjølve.
Skriveoppgåve I
Å ønskje kvarandre god jul, er ein tradisjon me har hatt lenge i Noreg, men kor lenge, og er tradisjonen i endring? Du skal nå skrive ein saktekst som bør innehalde følgjande punkt:
1
Finn ut kor tradisjonen med å ønskje kvarandre god jul kjem frå, og korleis den har endra seg gjennom tidene. Her må du bruke fleire kjelder.
2
Kva tenkjer du om det å skrive julehelsing før og nå? Er dette noko me bør ta vare på? Grunngje meiningane dine.
3
Har din familie juletradisjonar, eventuelt har dokker andre tradisjonar som går igjen i familien din? Skriv kva for nokre, og korleis dokker feirer desse.
4
Kva tradisjonar ønskjer du å vidareføre når du blir vaksen? Fortel kvifor.
Skriveoppgåve I1
Skriv ditt eige julebrev til familien din, - eller vennene dine. Du må gjerne bruke “Julebrev frå Oddemann på Neset” som inspirasjon, både i skrivemåte og innhald (ærlegdom).
B
Adaptasjon: frå novelle til skodespel - gruppeoppgåve
Sjå føre dokker at Oddemann les opp julebrevet sitt i familiens faste førjulstreff, kva skjer? Her står dokker heilt fritt til sjølve å legge inn handlinga i skodespelet.
1
Skrive manus som skal:
- vere inndelt i akter (hovuddelar) og scenar (mindre deler)
- ha scenetilvisingar og replikkar
- vere oversikteleg for skodespelarane slik at det blir enkelt å lese og framføre tekst.
2
Framføre skodespelet i klassen eller lage film. Filmane viser ein så i klassen.